Reklama w Internecie jako element kampanii reklamowej

Reklama w Internecie

Reklama w Internecie

Współczesne kampanie reklamowe, prowadzone przez duże firmy, są najczęściej bardzo rozbudowane. Składają się z bardzo wielu elementów, tzn. rozmaitych rodzajów i form działań marketingowych. Do promocji marki i jej oferty wykorzystuje się rozmaite narzędzia marketingowe. Wśród nich wymienić można reklamę w środkach masowego przekazu, w tym w telewizji, radiu, prasie. Ponadto też sprawdza się reklama z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej, tzn. rozwieszanie na terenie miasta bilbordów oraz plakatów. Sposobem na wzbogacenie kampanii jest również reklamowanie się w internecie. Jest to oczywiście także medium i środek masowego przekazu, jednakże różni się od prasy, radia i telewizji wielością sposobów, w jakich można się reklamować w przestrzeni internetowej. Dlatego też właśnie reklama za pośrednictwem internetu jest tak ważnym komponentem kampanii reklamowej.

Przede wszystkim reklama w internecie jest uzupełnieniem treści reklamowych prezentowanych w inny sposób, w tym przede wszystkim w telewizji. Kolejność tutaj jest następująca (mowa oczywiście o kampaniach reklamowych największych firm, jak banki, operatorzy telefonii komórkowej, telewizji satelitarnej, firmy ubezpieczeniowe, itp.): najpierw reklama jest emitowana w telewizji, ewentualnie także w radiu. Następnie pojawiają się w mieście bilbordy oraz plakaty ze scenami z danej reklamy telewizyjnej. Wreszcie następuje etap trzeci, a więc reklama w internecie.

Reklama ta może wyglądać bardzo różnie. Po pierwsze, może ona być przypisana do konkretnej strony internetowej, ewentualnie też po prostu „otwierać się” po włączeniu danej zakładki, po przejściu na inny portal internetowy, itd. Drugim sposobem jest mailing reklamowy. Polega on na wysyłaniu e-maili do potencjalnych klientów. Wreszcie Reklama w Internecie może pojawiać się jako opcja do włączenia, np. w rogu paska zadań przeglądarki internetowej.

Jak wspomniano, reklama za pośrednictwem internetu zawiera te same treści co reklama telewizyjna. Występują w niej ci sami aktorzy, te same postaci, tło i krajobraz również są te same. Wszystko po to, aby sprawić, że klient będzie już z daną reklamą zaznajomiony, przeglądając ją w internecie. Będzie ona wówczas jedynie uzupełnieniem treści przekazanych za pośrednictwem telewizji.

Jedna osoba skomentowała “Reklama w Internecie jako element kampanii reklamowej

Komentarze są wyłączone.